کاهش اضطراب و افزایش عملکرد شفاهی دانشجویان در کلاسهای درس آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در الجزایر
DOI::
https://doi.org/10.22046/LA.2022.04کلمات کلیدی:
اضطراب, کلاس درس زبان انگلیسی, زبانآموزان, معلمان, عملکرد شفاهیچکیده
صحبتکردن به یک زبان خارجی در یک محیط دانشگاهی یکی از چالش برانگیزترین کارها در بین زبانآموزان الجزایری است که به زبان مقصد تسلط ندارند. هدف این مقاله دو چیز است: اول اینکه سعی میکند دلایل اصلی احساس اضطراب فراگیران هنگام بیان شفاهی در کلاس را کشف کند. دوم، تلاش برای حفظ رابطه حمایتی بین دانشجویان و معلمان به منظور بهبود عملکرد شفاهی فراگیران و کاهش اضطراب آنهاست. با استفاده از دو پرسشنامه که برای معلمان و دانشجویان سال دوم تحصیلات تکمیلی گروه زبان انگلیسی که در دانشگاه بلحاج بوشعیب مشغول به تحصیل بودند، اجرا شد، دادهها با رویکرد ترکیبی با رویکردهای کمی و کیفی جمعآوری و تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که اضطراب در بین فراگیرانی که قرار است در کلاس به صورت شفاهی اجرا کنند وجود دارد و تنها از طریق اجتماعیپذیری بهتر معلمان است که دانشجویان ممکن است از اضطراب اجتناب کنند و عملکرد شفاهی خود را بهبود بخشند.
##submission.downloads##
چاپ شده
ارجاع به مقاله
شماره
نوع مقاله
مجوز
حق نشر 2022 chahrazed HAMZAOUI
این پروژه تحت مجوز بین المللی Creative Commons Attribution 4.0 می باشد.
فصلنامه هنر زبان یک مجله دسترسی آزاد است و مقالات پس از پذیرش در دسترس عموم قرار می گیرند و استفاده از آن با ذکر منبع آزاد است