پیش بینی رضایت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی از آموزش آنلاین از طریق ابعاد آموزش آنلاین: یک مطالعه ترکیبی مبتنی بر جنسیت

نویسندگان

  • غلامحسین شاهی سوندی گروه زبان انگلیسی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران.

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2023.12

کلمات کلیدی:

جنسیت, زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی, آموزش آنلاین, رضایت

چکیده

پژوهش حاضر از رویکرد ترکیبی برای بررسی تأثیرگذارترین ابعاد آموزش آنلاین بر رضایت زبان‌آموزان مرد و زن انگلیسی زبان انگلیسی از آموزش آنلاین استفاده کرد. برای این منظور، 183 زبان‌آموز زبان انگلیسی (96 زن و 87 مرد) که در موسسات زبان انگلیسی در محدوده سنی 16 تا 25 سال تحصیل می‌کردند، به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه رضایت فراگیران از آموزش آنلاین توسط استفانوویچ و همکاران (2011) و مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که سه بعد آموزش آنلاین (مدرس، دوره و فناوری) رضایت زبان‌آموزان مرد زبان انگلیسی را پیش‌بینی می‌کنند و هر چهار بعد آموزش آنلاین (مدرس ، دوره، فناوری و محیط) به‌طور معناداری می‌توانند رضایت زبان‌آموزان زن از آموزش آنلاین را پیش‌بینی کنند. همچنین مشخص شد که مدرس تاثیرگذارترین بعد رضایت فراگیران از آموزش آنلاین برای شرکت‌کنندگان مرد و زن بوده است. نتایج کیفی نیز نشان داد که فراگیران زن و مرد، مدرس را مهم‌ترین عامل مؤثر بر رضایت خود از آموزش آنلاین می‌دانند.

##submission.downloads##

چاپ شده

2023-05-31

شماره

نوع مقاله

مقاله

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##