پیش بینی رضایت زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی از آموزش آنلاین از طریق ابعاد آموزش آنلاین: یک مطالعه ترکیبی مبتنی بر جنسیت
DOI::
https://doi.org/10.22046/LA.2023.12کلمات کلیدی:
جنسیت, زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی, آموزش آنلاین, رضایتچکیده
پژوهش حاضر از رویکرد ترکیبی برای بررسی تأثیرگذارترین ابعاد آموزش آنلاین بر رضایت زبانآموزان مرد و زن انگلیسی زبان انگلیسی از آموزش آنلاین استفاده کرد. برای این منظور، 183 زبانآموز زبان انگلیسی (96 زن و 87 مرد) که در موسسات زبان انگلیسی در محدوده سنی 16 تا 25 سال تحصیل میکردند، به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه رضایت فراگیران از آموزش آنلاین توسط استفانوویچ و همکاران (2011) و مصاحبههای نیمه ساختاریافته استفاده شد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که سه بعد آموزش آنلاین (مدرس، دوره و فناوری) رضایت زبانآموزان مرد زبان انگلیسی را پیشبینی میکنند و هر چهار بعد آموزش آنلاین (مدرس ، دوره، فناوری و محیط) بهطور معناداری میتوانند رضایت زبانآموزان زن از آموزش آنلاین را پیشبینی کنند. همچنین مشخص شد که مدرس تاثیرگذارترین بعد رضایت فراگیران از آموزش آنلاین برای شرکتکنندگان مرد و زن بوده است. نتایج کیفی نیز نشان داد که فراگیران زن و مرد، مدرس را مهمترین عامل مؤثر بر رضایت خود از آموزش آنلاین میدانند.
##submission.downloads##
چاپ شده
ارجاع به مقاله
شماره
نوع مقاله
مجوز
حق نشر 2023 Gholam Hossein Shahisavandi

این پروژه تحت مجوز بین المللی Creative Commons Attribution 4.0 می باشد.
فصلنامه هنر زبان یک مجله دسترسی آزاد است و مقالات پس از پذیرش در دسترس عموم قرار می گیرند و استفاده از آن با ذکر منبع آزاد است