The Effect of Cooperative Learning on EFL Students’ Acquisition of the Writing Skill

Authors

  • Bouchair Yasmina PhD candidate, English Department, faculty of letters and foreign languages, Mostafa Benboulaid University (Université Mustapha Ben Boulaid), Batna, Algeria.
  • Kaouache Salah Professor of English, Department of English, Faculty of Letters and Languages. Mentouri Brothers University of Constantine 1. (Université des Frères Mentouri), Constantine 1, Algeria.

DOI:

https://doi.org/10.22046/LA.2021.18

Keywords:

Cooperative Learning Strategy, Writing Skill, EFL Students, Learning Together Model

Abstract

Cooperative learning is a relatively recent teaching strategy in the field of foreign language teaching. It is applicable and can be implemented with different measures. The present study, hence, attempts to examine the effect of cooperative learning represented in the learning together model on EFL students’ opportunities for acquiring the writing skill. The research methodology used in this study is experimental. It is carried out through an experiment in which a pre-test and a post-test are used. The participants in this study are two groups of third year students at the teachers’ training school of Constantine. The groups have been randomly assigned; one served as the experimental group and the other served as the control group. The findings demonstrate that EFL students are able to develop their writing skills through the integration of cooperative learning strategy. The results also demonstrate that the experimental group performs better than the control group in the post-test assignment. Accordingly, the results of this study may serve as a foundation for further research on the effect of cooperative learning on the other language skills – speaking, listening and writing.

Author Biographies

Bouchair Yasmina , PhD candidate, English Department, faculty of letters and foreign languages, Mostafa Benboulaid University (Université Mustapha Ben Boulaid), Batna, Algeria.

یادگیری مشارکتی یک استراتژی آموزشی نسبتاً جدید در زمینه آموزش زبان‌های خارجی است. قابل اجرا بوده و با اقدامات مختلف قابل اجراست. از این رو، پژوهش حاضر سعی دارد تأثیر یادگیری مشارکتی ارائه شده در مدل یادگیری باهم را بر فرصت‌های دانش‌آموزان زبان انگلیسی برای کسب مهارت نوشتاری بررسی کند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش تجربی است. از طریق آزمایشی انجام می‌شود که در آن از پیش آزمون و پس آزمون استفاده می‌شود. شرکت‌کنندگان در این پژوهش دو گروه از دانش‌آموزان سال سوم مدرسه تربیت معلم کنستانتین هستند. گروه‌ها به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. یکی به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گروه کنترل بود. یافته‌ها نشان می‌دهد که دانشجویان زبان انگلیسی می‌توانند مهارت‌های نوشتاری خود را از طریق ادغام استراتژی یادگیری مشارکتی توسعه دهند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که گروه آزمایش در تکلیف پس آزمون بهتر از گروه کنترل عمل می‌کند. بر این اساس، نتایج این مطالعه می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر یادگیری مشارکتی بر سایر مهارت‌های زبانی؛ صحبت کردن، شنیدن و نوشتن باشد. 

Kaouache Salah, Professor of English, Department of English, Faculty of Letters and Languages. Mentouri Brothers University of Constantine 1. (Université des Frères Mentouri), Constantine 1, Algeria.

یادگیری مشارکتی یک استراتژی آموزشی نسبتاً جدید در زمینه آموزش زبان‌های خارجی است. قابل اجرا بوده و با اقدامات مختلف قابل اجراست. از این رو، پژوهش حاضر سعی دارد تأثیر یادگیری مشارکتی ارائه شده در مدل یادگیری باهم را بر فرصت‌های دانش‌آموزان زبان انگلیسی برای کسب مهارت نوشتاری بررسی کند. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش تجربی است. از طریق آزمایشی انجام می‌شود که در آن از پیش آزمون و پس آزمون استفاده می‌شود. شرکت‌کنندگان در این پژوهش دو گروه از دانش‌آموزان سال سوم مدرسه تربیت معلم کنستانتین هستند. گروه‌ها به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. یکی به عنوان گروه آزمایش و دیگری به عنوان گروه کنترل بود. یافته‌ها نشان می‌دهد که دانشجویان زبان انگلیسی می‌توانند مهارت‌های نوشتاری خود را از طریق ادغام استراتژی یادگیری مشارکتی توسعه دهند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که گروه آزمایش در تکلیف پس آزمون بهتر از گروه کنترل عمل می‌کند. بر این اساس، نتایج این مطالعه می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای تحقیقات بیشتر در مورد تأثیر یادگیری مشارکتی بر سایر مهارت‌های زبانی؛ صحبت کردن، شنیدن و نوشتن باشد. 

References

Collins, W. (2003). Writing defined. Retrieved March, 10, 2010.

Holliday, D. C. (2005). Cooperate and feel great: Cooperative learning training manual. University Press of America.

Hyland, K. (2003). Second Language Writing. Cambridge University Press.

Johnson, D.W., & Johnson, R.T. (1999). Learning Together and Alone: Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

Liang, T. (2002). Implementing Cooperative Learning in EFL Teaching: Process and Effects. Unpublished PhD Thesis. The graduate institute of English: National Taiwan Normal University.

Khan, S. A. (2008). An experimental study to evaluate the effectiveness of cooperative learning versus traditional learning method (Doctoral dissertation, INTERNATIONAL ISLAMIC UNIVERSITY ISLAMABAD, PAKISTAN).

Slavin, R. E. (1985). An introduction to cooperative learning research. In Learning to cooperate, cooperating to learn (pp. 5-15). Springer, Boston, MA.

Slavin, R. (1996). Education for all. Swets & Zeitlinger Publishers.

Tan, I. G. C., Sharan, S., & Lee, C. K. E. (2006). Group investigation and student learning: An experiment in Singapore schools. Marshall Cavendish Academic.

Weigle, S.C. (2002). Assessing Writing. Cambridge University Press.

Williams, R.B. (2002). Cooperative Learning: A standard for high achievement. Corwin Press.

Downloads

Published

2021-09-01

How to Cite

Bouchair , Y., & Kaouache, S. . (2021). The Effect of Cooperative Learning on EFL Students’ Acquisition of the Writing Skill . LANGUAGE ART, 6(3), 83–90. https://doi.org/10.22046/LA.2021.18