آموزش مشارکتی: مطالعه موردی روی فراگیران مشارکتی در توسعه محتوا

نویسندگان

  • Eugenia MBANEFO دانشیار بخش ادبیات و زبان‌های خارجی، دانشگاه پورت هارکوت، پورت هارکورت، نیجریه

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2017.11

کلمات کلیدی:

آموزش مشارکتی، برنامه درسی، توسعه محتوا.

چکیده

مقاله حاضر تجربه ای از آموزش مشارکتی است که محقق 24 دانشجوی رشته زبان فرانسه از دانشگاه نیجریه را برای بررسی محتوای درس دستور‌زبان فرانسوی 6 هفته درگیر ساخت. هدف از این مطالعه اطمینان از ارتباط محتوا با توسعه محتوا، به منظور تضمین و جلب نظر فراگیران در حین فراگیری دستور زبان بود. تمرینات توسعه محتوا دارای 3 بخش است: تلفیق داده های اولیه با فهرست مورد نظر فراگیران، انجام تجزیه- تحلیل و نیاز سنجی حیطه مورد علاقه و تقسیم حیطه ها به بخش های قابل تدریس. موارد قابل تدریس با مشارکت فراگیران به دست آمدند و اساس پایه های اصلی تدریس شدند. بخش ها در این مقاله و ارزیابی کارآمدی این برنامه در مقاله بعدی که از فراگیران در پایان این دوره بدست آمده ارائه خواهد شد که می‌تواند به عنوان یک نمونه پژوهش در تولید محتوا مشارکتی مورد استفاده قرار گیرد.

##submission.downloads##

چاپ شده

2017-04-30

شماره

نوع مقاله

گزارش

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##