سؤالات چندلایه «مولد» در جلسات دانشکده تاگالوگ - انگلیسی: تنظیم ابعاد سؤالات دستور جلسه

نویسندگان

  • Leonardo O. Munalim دانشیار دانشگاه زنان فیلیپین، دانشکده‌ی علوم و هنر، مانیل، فیلیپین
  • Cecilia F. Genuino دانشیار دانشگاه دولتی فیلیپین، مانیل، دانشکده‌ی مطالعات تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های تربیت معلم

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2019.12

کلمات کلیدی:

سؤالات چندلایه «مولد»، ابعاد دستورجلسه، نظام پرسش-پاسخ، جلسات اعضای هیئت علمی، چارچوب‌بندی.

چکیده

این مقاله الگوی سؤالات چندلایه «مولد» بااستفاده‌از تحلیل مکالمه‌ای به‌منظور تنظیم ابعاد سؤالات دستورجلسه و شرایط دانشگاهی درجهت پیشبرد کاربردشان طی چند نوبت گفتگو از پنج عضو هیئت علمی در جلسات را توصیف می‌کند. نتایج نشان می‌دهند که: الف. هیچ‌کدام از جفت‌سؤالات «مولد» نخست پاسخ داده نشده است؛ ب. پاسخ‌ها به جفت‌های دوم سؤالات ازطریق تأویل، تصریح، تکرار کلیدواژه‌ها و بیان جایگزین چرخه‌ای زمانی‌که شنونده آن‌ها را با دستورجلسه تطبیق داده، به‌دست آمده‌اند؛ پ. زیردستان هویت‌های پیش‌فرض خود را در چارچوب دانش شناختی کم‌تری قرار می‌دهند؛ و ت. سؤالات چندلایه «مولد» را می‌توان تجلی قدرت رئیس جلسه به‌حساب آورد. دلایل و پیشنهاداتی جهت مقایسه‌های میان‌زبانی به‌منظور تعمیم‌بخشی به دستاوردها ورای حوزه‌ی این جلسات ارائه می‌شود.

بیوگرافی نویسندگان

Leonardo O. Munalim، دانشیار دانشگاه زنان فیلیپین، دانشکده‌ی علوم و هنر، مانیل، فیلیپین

Leonardo O. Munalim is Associate Professor at Philippine Women’s University where he teaches English and Spanish. His dissertation at Philippine Normal University-Manila involved the socio-pragmatic analysis of the different corpus-driven features in a faculty meeting. His research interests fall under Reflective Pedagogy, Corpus Linguistics, Critical Discourse Analysis, and Conversation Analysis. He has published in peer-reviewed and Scopus-indexed journals. He is newly-tapped Editor for Journal of English as an International Language, SCOPUS-indexed.

Cecilia F. Genuino، دانشیار دانشگاه دولتی فیلیپین، مانیل، دانشکده‌ی مطالعات تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌های تربیت معلم

Cecilia F. Genuino is Associate Professor at Philippine Normal University-Manila where she mentored the primary author of this paper. She also teaches part-time in the graduate programs of De La Salle University-Manila and De La Salle University- Dasmariñas. Her research interests include sociolinguistics, syntax, discourse analysis, language policy and planning and language teaching. She has published in peer-reviewed and Scopus-indexed journals.

##submission.downloads##

چاپ شده

2019-05-28

شماره

نوع مقاله

مقاله