سؤالات چندلایه «مولد» در جلسات دانشکده تاگالوگ - انگلیسی: تنظیم ابعاد سؤالات دستور جلسه
DOI::
https://doi.org/10.22046/LA.2019.12کلمات کلیدی:
سؤالات چندلایه «مولد»، ابعاد دستورجلسه، نظام پرسش-پاسخ، جلسات اعضای هیئت علمی، چارچوببندی.چکیده
این مقاله الگوی سؤالات چندلایه «مولد» بااستفادهاز تحلیل مکالمهای بهمنظور تنظیم ابعاد سؤالات دستورجلسه و شرایط دانشگاهی درجهت پیشبرد کاربردشان طی چند نوبت گفتگو از پنج عضو هیئت علمی در جلسات را توصیف میکند. نتایج نشان میدهند که: الف. هیچکدام از جفتسؤالات «مولد» نخست پاسخ داده نشده است؛ ب. پاسخها به جفتهای دوم سؤالات ازطریق تأویل، تصریح، تکرار کلیدواژهها و بیان جایگزین چرخهای زمانیکه شنونده آنها را با دستورجلسه تطبیق داده، بهدست آمدهاند؛ پ. زیردستان هویتهای پیشفرض خود را در چارچوب دانش شناختی کمتری قرار میدهند؛ و ت. سؤالات چندلایه «مولد» را میتوان تجلی قدرت رئیس جلسه بهحساب آورد. دلایل و پیشنهاداتی جهت مقایسههای میانزبانی بهمنظور تعمیمبخشی به دستاوردها ورای حوزهی این جلسات ارائه میشود.##submission.downloads##
چاپ شده
2019-05-28
ارجاع به مقاله
Munalim, L. O., & Genuino, C. F. (2019). سؤالات چندلایه «مولد» در جلسات دانشکده تاگالوگ - انگلیسی: تنظیم ابعاد سؤالات دستور جلسه. هنر زبان, 4(2), 105–122. https://doi.org/10.22046/LA.2019.12
شماره
نوع مقاله
مقاله