یکپارچگی مطلوب بین برنامه‌ریزی زبان و برنامه‌ریزی آموزشی در الجزایر

نویسندگان

  • زينة قرفة مدرس گروه زبان و ادبیات عربی، دانشکده زبان و ادبیات، دانشگاه محمد البشیر الابراهیمی، برج بوعريريج، الجزایر

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2019.03

کلمات کلیدی:

سیاست زبانی، برنامه‌ریزی زبانی، برنامه‌ریزی آموزشی، یکپارچگی.

چکیده

پژوهش پیش‌رو، جنبه‌ای از جوانب سیاست زبانی یعنی برنامه‌ریزی زبانی و ارتباطش با برنامه‌ریزی آموزشی را در جامعه وامی‌کاود، از آن جهت که فرآیند برنامه‌ریزی ارتباط مستحکم و پویایی با انواع فعالیت‌های کاری و زندگی دارد. انسان موفق با تکیه بر اصلِ برنامه‌ریزی عاقلانه، هدفمند و صحیح، تلاش‌های خویش را پایه‌ریزی میکند. بر همین اساس برنامه‌ریزی در همه زمینه‌ها مهم و ارزشمند به شمار می‌آید. از آنجا که یکی از این زمینه‌ها، زمینه آموزشی است، برنامه‌ریزی در عرصه آموزش و پرورش، همانند امور اقتصادی و اجتماعی، بسیار ضروری می‌نماید. خصوصاً از زمانی که زندگیِ جوامع در سایه جهانی شدن پیچیده‌تر شده و به سرعت در حال پیشرفت است. کشور الجزایر در چارچوب سیاست‌های کلی خویش، برنامه‌ای را پی می‌ریزد که شامل تمامی زمینه‌های زندگی و در رأس آنها زمینه آموزشی است.

##submission.downloads##

چاپ شده

2019-02-27

شماره

نوع مقاله

مقاله

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

<< < 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 > >> 

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##