یکپارچگی مطلوب بین برنامهریزی زبان و برنامهریزی آموزشی در الجزایر
DOI::
https://doi.org/10.22046/LA.2019.03کلمات کلیدی:
سیاست زبانی، برنامهریزی زبانی، برنامهریزی آموزشی، یکپارچگی.چکیده
پژوهش پیشرو، جنبهای از جوانب سیاست زبانی یعنی برنامهریزی زبانی و ارتباطش با برنامهریزی آموزشی را در جامعه وامیکاود، از آن جهت که فرآیند برنامهریزی ارتباط مستحکم و پویایی با انواع فعالیتهای کاری و زندگی دارد. انسان موفق با تکیه بر اصلِ برنامهریزی عاقلانه، هدفمند و صحیح، تلاشهای خویش را پایهریزی میکند. بر همین اساس برنامهریزی در همه زمینهها مهم و ارزشمند به شمار میآید. از آنجا که یکی از این زمینهها، زمینه آموزشی است، برنامهریزی در عرصه آموزش و پرورش، همانند امور اقتصادی و اجتماعی، بسیار ضروری مینماید. خصوصاً از زمانی که زندگیِ جوامع در سایه جهانی شدن پیچیدهتر شده و به سرعت در حال پیشرفت است. کشور الجزایر در چارچوب سیاستهای کلی خویش، برنامهای را پی میریزد که شامل تمامی زمینههای زندگی و در رأس آنها زمینه آموزشی است.##submission.downloads##
چاپ شده
2019-02-27
ارجاع به مقاله
قرفة ز. (2019). یکپارچگی مطلوب بین برنامهریزی زبان و برنامهریزی آموزشی در الجزایر. هنر زبان, 4(1), 49–58. https://doi.org/10.22046/LA.2019.03
شماره
نوع مقاله
مقاله