نقش جنبه‌هاي مثبت و منفي فنّاوري الكترونيك در بخش آموزش و يادگيري زبان انگليسي در جامعه‌ی صنعتي ايران

نویسندگان

  • Mehrnoosh Eslami کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، مدرس دانشکده‌ی خبر شیراز، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، شیراز، ایران
  • Fatemeh Rasouli دانشجوی کارشناسی مترجمی همزمان انگلیسی، دانشکده‌ی خبر شیراز، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، شیراز، ایران
  • Mahmoud Shaker دکتری آینده پژوهی، رئیس دانشکده‌ی خبر شیراز، دانشگاه جامع علمی-کاربردی، شیراز، ایران
  • Seyyed Fazel Fazeli کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، مترجم و ویراستار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

DOI::

https://doi.org/10.22046/LA.2018.08

کلمات کلیدی:

فنّاوری الكترونيک، آموزش، یادگیری زبان انگليسی.

چکیده

گستردگی تحولات در فنّاوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، موجب پیدایش نوع جدیدی از یادگیری به‌نام یادگیری الکترونیکی شده است. یادگیری الکترونیکی عبارت است از فراهم‌آوری و استفاده‌از دانش توزیع‌شده ازطریق رسانه‌های الکترونیکی که مبتنی‌بر فنّاوری‌های اطلاعاتی مانند ‌تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، شبكه‌های مجازی و انواع شبکه‌های ارتباطی همانند ماهواره و رایانه است. در پژوهش حاضر بااستفاده‌از روش‌های مطالعات ميدانی و كتابخانه‌ای و همچنين نتايج پژوهش‌های گذشته، داده‌های پژوهش گردآوری شدند و پژوهش به‌صورت آزمایشی و نظرسنجی، باهدف مقایسه‌ی استفاده‌از فنّاوری آموزش الكترونیکی و روش سنتی در آموزش زبان انگلیسی، در «نيروگاه سيكل ‌تركيبی ‌فارس» انجام شد و درنهايت باتوجه‌به بررسی داده‌های به‌دست‌آمده، تأثیرات مثبت و منفی آن موردبررسی قرار گرفت‌ و مشاهده شد كه روند استفاده‌از فضای مجازی و ارسال پيامک تلگرامی جهت آموزش كلمات انگليسی تخصصی در «نيروگاه سيكل تركيبی فارس» باعث رضايت پرسنل شده و تقريباً آموزش به اين شكل دارای بازده بالای 90% بوده است.

مراجع

Ahmadvand, A.M. (2000). asarāt va kārkard-haye teknology ettelā’at dar zamine-ye āmuzeʃ āli. Proceedings of the Conference on the Application of Educational Technology in Higher Education in Iran, Arak: Arak University Press. pp. 43-67.

Anthony , E.M. (1963). Approach, Method .Design. ELT Journal, 17, 19-32.

Cai, H.(2012). E-learning and English Teaching, International Conference on Future Computer Supported Education, IERI Procedia 2. Pp. 841 – 846 Available 2212-6678 © 2012 Published by Elsevier B.V. Doi: 10.1016/j.ieri.2012.06.180

Doculan, D. (2016). E-LEARNING READINESS ASSESSMENT TOOL FOR PHILIPPINE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS, International Journal on Integrating Technology in Education (IJITE) Vol.5, No.2, June 2016 DOI :10.5121/ijite.2016.5203 33

Fahimi, M. (2000). fannāvari ettela’at dar amuzeʃ va parvareʃ, journal Noor. No. 25,pp. 223 – 218.

Hassanzadeh, M. (2011). Emkān zsanji āmuzeʃ az rāhe dur az tariqe internet dar ketābdāri va ettelāresani-ye Iran, M.A. thesis at Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.

Hoppe H.U., Joiner R., Milrad M. and Shrples M.,(2003). Guest editorial: wireless and mobile technology in education, Journal of Computer Assisted Learning, Vol.19, pp.255-259.

Schmitt N.(2002). an Introduction to Applied Linguistics, Oxford University Press.

Islami, A. (2001). čand rasānei, narm afzār, sāxt va manābe. Tehran: Isiran Institute.

Kafashi, H.R. (2000). narm afzar āmuzeʃi. Journal Roshd Technology Amuzeshi.

Kennedy, C. & Levy, M.,(2008). Using SMS to support beginners' language learning, Recall, Vol.20, No.3, pp.315-330.

Khazaei, S., Dastjerdi, H. V. & Talebinezhad, M. R. (2011). naqʃe fanāvari ertebātāt-e sayyār dar āmuzeʃ va yadgiri vazhegan-e engilisi. journal fanāvari amuzeʃ, Vol. 6, No. 2, Winter.

Kinezhad, H. (2005). usul-e sāxt-e narm afzar čandrasanei, Dibagaran Tehran Art and Cultural Institute.

Lee, G. L. & Robertson, D.C. (1989). Information technology impacts on potential power and influence, Boston University Working Paper Series, September.

Levy M. & Hubbard P. (2005). Why call CALL "CALL"? Computer Assisted Language Learning 18, 3: 143–.941

Machini, J. (2006). avāmel-e muasser bar piʃraft-e tahsili, Journal Talim va Tarbiyat, pp. 75 to 103.

Mohammadi, A. M. (2008). tasir-e fannāvari ettela’at va ertebātat dar amuzeʃ va yadgiri zabān, journal Pazhuhesh Zabanhaye Khareji. No. 45, pp.115-139

Mpagheghi M.A. (2016). Application of Information Technology in English Language Education, Third International Conference on New Research in Management, Accounting and Economics, Istanbul – Turkey.

Navidinia.H, Zare Bidaki, M. &, Hekmati,N.(2016). Incorporating E-learning in teaching English language to medical students: exploring its potential contributions, Med J Islam Repub Iran 2016 (24 December). http://mjiri.iums.ac.ir Vol. 30:462.

Qurban Dardinejad, F. (2005). fannāvari ettela’at va ertebātat dar amuzeʃ-e zaban engilisi . journal Noor. No. 74, pp. 15-10.

Richards, J .C. & Rodgers, T. (1986). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Ross, Jeanne,W. & Westerman, G. (2004). Preparing for utility computing: The role of IT architecture and relationship management. IBM Systems Journal, 43(1): 5-19.

Vijayasarathy, L. & Turk, D. (2012). Drivers of Agile Software Development Use: Dialectic Interplay Between Benefits & Hindrances. Information & Software Technology; 54: 137–148.

##submission.downloads##

چاپ شده

2018-05-28

شماره

نوع مقاله

مقاله